2012年1月20日 星期五

雅虎CEO楊致遠致員工的離職信

英文版
To: all yahoos

I wanted to address all of you on the news we’ve just announced. the board of directors and I have agreed to initiate a succession process for the ceo role of yahoo!. roy bostock, our chairman of the board, is leading the effort to identify and assess potential candidates for consideration by the full board. the board will be evaluating and considering both internal and external candidates and has retained heidrick and struggles to help in this effort.

I will be participating in the search for my successor, and i will continue as ceo until the board selects a new ceo. once a successor is named, i will return to my previous role as chief yahoo and continue to serve as a director on the board.

last june, i accepted the board’s request that i assume the ceo role to restructure and reposition the company as a whole in order to more effectively meet the fast-changing needs of both users and partners. since taking on the ceo role, i have had an ongoing dialogue with the board about succession timing. thanks in large measure to your tireless efforts, we have created a more open, competitive yahoo! and we believe the time is now right to transition to a new ceo who can take the company to the next level.

despite the external environment we face, the fact remains that yahoo! is now a significantly different company that is stronger in many ways than it was just 18 months ago. this only makes it all the more essential that we manage this opportunity to leverage the progress up to this point as effectively as possible. i strongly believe that having transformed our platform and better aligned costs and revenues, we have a unique window for the right ceo to take ownership over the next wave of mission-critical decisions facing the company.

all of you know that I have always, and will always bleed purple. i will always do what I think is right for this great company. while this step will be an adjustment for all of us, i know it’s the right one. i look forward to updating you on this process as soon as the board has developments to share, and will continue to do everything i can to make yahoo! fulfill its full potential.

中文版
致雅虎全體員工:

我想告訴大家我們剛剛宣佈的一個消息,公司董事會和我本人已經達成一致意見,開始為雅虎CEO一職尋找繼任人選。公司董事長羅伊·博斯托克(Roy Bostock)將領導尋找和評估可能候選人的工作。董事會將評估、考慮公司內部和外部的候選人,並已經聘請海德思哲國際諮詢公司提供諮詢幫助。

我也將參與到尋找繼任人選的工作中,我將繼續擔任雅虎CEO直至董事會選出新的CEO。一旦任命新的CEO,我將重新恢復以前的職位,即雅虎酋長,並繼續擔任董事會董事。

去年6月,我接受董事會的請求,擔任雅虎CEO,對公司進行重組以便能夠更加有效地滿足用戶和合作夥伴快速變化的需求。自從接任以來,我與董事會就繼任時間不斷進行對話。得益於你們不知疲倦的努力,我們創建了一個更為開放、更具競爭力的雅虎,我們相信現在是把權力移交給新CEO的時候了,新任CEO將把雅虎帶向下一個旅程。

儘管我們面臨不利的外部環境,但事實沒有改變,雅虎現在是一家非常不同的公司,在許多方面比18個月前更加強大。這使得我們利用這個機會盡可能有效地促進公司發展更為必要。我非常相信這正在改變我們的平臺並更好地調配成本和營收。我們為新任CEO開放了一個獨特的窗口,領導公司通過下一波關鍵任務決策。

我的血液一直是紫色的(注:雅虎的LOGO是紫色的,楊致遠借此表達對雅虎的感情)。我將一如既往地做我認為有益於公司的事。雖然我的辭職對於大家而言都將是一次調整,但我知道這是正確的步驟。如果董事會就此事有任何進展,我希望儘快通知大家,我將繼續為雅虎盡我所能,展現雅虎的全部潛能。

沒有留言:

張貼留言